Thursday, October 07, 2010

Høst betyr mye kos inne!

Høsten er kommet for fult.. Det blir mer og mer digg å sitte inne å høre vinden blåse ute, og regnet slå mot vinduet.. :) Men det kan også bety at man fort blir rastløs.. jeg har funnet meg en bok, som jeg liker veldig god.. "ØYA" Anbefales, selv om den er lang..MEN jeg trur ikke jeg ser såå mye på film, som det jeg gjør på høsten.. og det er litt greit, for får ikke så dårlig samvittighet av å sitte inne å se på film...Hva slags film liker du? Jeg liker ganske mye forskjellig, kommer litt ann på humør og stemning. Er veldig glad i komedier, elsker å le. Men de filmene jeg liker best er filmer som utfordrer meg og som virkelig rører meg.. filmer som har et litt dypere mening enn en vanlig standarfilm, hvor man kan si hvordan den ender.. I det siste har jeg sett spesielt tre filmer som gjør veldig inntrykk på meg. Tenkte å anbefale de for deg!


Den første, og kanskje den som gjorde mest inntrykk på meg er "Freedom writers." Kort fortalt handler den om en lærer som tar over en "problem"klasse..En utrolig rørende film som viser virkeligheten til en del
undommer, som har det skikkelig kjipt. De er i gjenger, og ca alle i klassen har sett noen bli drept! Men så kommer denne nye lærerinnen og snur trenden i klassen helt. Filmen
gjorde så sykt inntrykk på meg. Den lærte meg om å ha troa på
ungdommer! Ha troa på meg selv.. Anbefaler alle å se den!


Den andre filmen som har gjort inntrykk på meg er:
" Fireproof" Den er veldig amerikansk, men alikevel syns jeg den var veldig bra! Handler om et ekteskap som holder på å gå i stykker, der mannen kjemper for å holde sammen! Den sier at livet ikke alltid er lett,
og ekteskap ikke er lett. Men det handler om å jobbe seg igjennom det, og holde sammen! Deilig å se en film som fokuserer på dette. Den tar opp sentrale temaer i forholdet som går ann å kjenne seg igjen i!
Fin film :)



Den tredje filmen er "Honey".. Er mye fokus på dans, og jeg er ikke så opptatt av dans, egentlig.. Men den tar opp så mye mer enn det. Denhandler om å ha tro på det man gjør. " I believe"




Har du sett noen av disse filmene? Har du noen andre filmer å anbefale?

Ha en god høstkveld!

No comments:

Et hjerte alene kan skades, men et hjerte med Jesus er udødelig!