Wednesday, April 09, 2008


To timer i uka har jeg filosofi.. Dere som kjenner meg veit at jeg ikke er så filosofisk og dyp av meg. Men jeg blir påvirket. Ofte skriver jeg bare om hva som har skjedd i livet mitt, men i denne bloggen vil jeg være litt mer dyp;) For "hvor er kjærligheten blitt av....?"

Krig, terror og vold fyller aviser, nyheter, internett og radio...Fler og fler sliter med psykisk helse, familier blir splittet...Hvor er kjærligheten blitt av?? Hvor er smil, gode ord og handlinger blitt av?


I går så jeg filmen pay it forward.. så den for flere år siden, men den gjorde minst like mye inntrykk på meg nå.. De får en oppgave på skolen" Hvordan gjøre verden til et bedre sted?" Trevor kommer med et forslag som sprer seg fort. Han ønsker å hjelpe tre personer, når han har gjort dette vil han at disse tre personene igjen skal hjelpe tre nye.. og slik fortsetter det! filmen er rørende og hjertegod, men den kommer også med en utfordring til oss i dag. Vi kan ikke forandre hele verden, men vi kan være med på å gjøre hverdagen for våre nærmeste bedre! Vi kan bry oss.. En liten handling som vi gjør, kan bety så utrolig mye for et annet menneske!
Hver dag er en ny mulighet til å gjøre et annet menneske glad! Alle har fått 24 timer i døgnet, vi velger selv hva vi vil bruke de 24 timene til. Noen a de må vi jo sove på;) Men vi kan faktisk velge å bruke litt mer tid på å bry seg om andre, en liten handling som kan være så betydelig for et annet menneskets liv! Jeg veit selv at dette er noe jeg trenger å minne meg på. For ofte har jeg nok med meg og mitt. Men de gangene jeg velger å gjøre noe for andre eller si gode ord, så merker jeg at jeg blir skikkelig glad! Det er en helt spesiell glede, men fytti å god den er.
Ha en fortsatt god uke, og husk: det er aldri for sent å vise litt kjærlighet;)




2 comments:

Anonymous said...

Bra sagt Malin!
Filmen var utrolig bra!

MiriaM said...

Det er den filmen jeg gråter aller mest av. Helt sykt å sterk den er! Jeg var helt rød i trynet etter vi så den på Loftet azz haha..huff

Et hjerte alene kan skades, men et hjerte med Jesus er udødelig!