Monday, November 01, 2010

Gleder og sorger, hånd i hånd!


Den siste uka har hatt mye å by på.. For en uke siden ante jeg ikke hvordan denne uka skulle bli, nå vet jeg det! Jeg kjenner jeg er fylt av sorg, glede, takknemlighet, nervøsitet osv... skal fortelle hvorfor!

På torsdag fikk jeg en telefon om at min skjønne mormor var død! Jeg unner mormor hvile, hun har sliti med sykdom lenge.. men alikavel gjør det vondt å miste noen man har kjær! Det er kun et år siden vi mista bestefar, men nå kunne endelig mormor komme hjem til han igjen! I en sånn situasjon, syns jeg det er utrolig fint å kunne se tilbake på minner.. og vi har ufattelig gode minner sammen med både mormor og bestefar, også kalt bia! Alle grillpartyene på terrassen, mormor som står på kjøkkenet foran komfyren, spørsmålsrunder, humor, vikingane, varme og omsorg, overnatting...

kjære mormor, du var en mormor med stor M,
Når vi var hos deg fikk vi alltid en god klem!
Du var så lun og god,
at du er et annet sted er vanskelig å tro.

Men med sorg følger også gleder... Jeg har vært hjemme i helga, og har tross alt, hatt en veldig bra helg! Fått vært mye med familien, og jeg er såå takknemlig for å ha en så god familie! Det har også vært årets høydepunkt i Skien misjonskirke, RÅKK THE FLÅKK!! I År var det over all forventing... Det var sykt!! Creed til de som har lagt ned en jobb i det... !!

Denne uka har jeg to eksamner... ojojoj, kjenner konsentrasjonen ikke er på topp! Men jeg vil prøve å gjøre mitt beste, mer kan ikke jeg gjøre! :)

Livet har mye å by på, av utfordinger og glede..men:"Det kommer ikke ann på hvordan du har det, men hvordan du tar det! " og selv om jeg har det litt kjipt nå, så vil jeg fokusere på alle gode minner, at jeg har en så god familie, at jeg får gå på skole og lære om Jesus, at jeg har mange gode venner rundt som viser omsorg, og at jeg har verdens nydeligste kjæreste!!!!

TAKK!!!

3 comments:

Anonymous said...

Du er nydelig, Malin..og er tungt å miste mormora si..:( det vet jeg...men herlig å høre at du har hatt en fin helg:):) Skulle så gjerne møtt deg, men sånn går det..stå på med eksamen Malin! du er flink! ere juleferie etter¨PÅ? :)

KLem fra IDa:)

Anonymous said...

Det var veldig nydelig! Du er kjempeflott Malin og jeg er veldig glad i deg!!! tenker og ber mye for deg ennå!!

Klem Sol

Anonymous said...

Thanks :)
--
http://www.miriadafilms.ru/ купить кино
для сайта malmkvist.blogspot.com

Et hjerte alene kan skades, men et hjerte med Jesus er udødelig!